Wednesday 9 November 2011

sejarah is history. history is sejarah.

perghhh. sumpah cepat gila masa berlalu. nie la orang cakap akhir zaman. masa cepat je berjalan tak tunggu pun kita. sedar tak sedar nak masuk tahun baru dah pun. tapi, aku tetap macam nie. still tak berubah. perangai macam hantu. opssss. tak. aku sekarang dah besar sikit. tak macam dulu, budak hingusan.

masuk sekolah menengah baik gila muka. suci tahap mendewa. tudung labuh lepas bahu takut ustazah marah. maklum la, dulu aku cukup skema dekat sekolah. kalau bawak buku tu dah boleh patah tulang belakang. dah la tebal, lepas tu ikut jadual baik punya. takut kena marah tak bawak buku. hahaha.

hari berganti hari. minggu berganti minggu. bulan berganti bulan. aku dah lepas dah zaman sekolah tu semua. dari PMR sampai la SPM. seriously, rindu la nak jadi budak sekolah yang pakai baju kurung putih, kain biru laut tu. SMK SEKSYEN 10, KOTA DAMANSARA. siapa tak kenal? team bola sepak sekolah aku nie hebat. bukan tujuan nak agung2 kan. tapi, betul, kenyataan, realiti. netball pun ape kurang nya. haha. hebat jugak. naib johan last year. *memang la cakap macam tu. aku netball player kut. 

fyi, sekolah aku nie cukup famous utk shooting filem. haha.

kalau ingat zaman sekolah nie, teringat la pulak pasal satu benda nie. actually malas nak cerita. kisah lama. tapi kan. lately, teringat la dekat someone nie. AF ( bukan nama sebenar ). mana tah die sekarang. sihat ke. ape die buat sekarang. rasa lama sangat dah tak contact. kalau orang tu contact, jual marah. konon benci gila. padahal, bila takde cari. berharap sangat dia contact. ni lah manusia. tak hargai langsung apa yang ade depan mata. tapi, perangai die pun macam setan jugak. tak tahu la nak cakap macam mana. tu jugak la yang suka sangat dulu. even, banyak kali sakit kan hati aku. harap die bahagia la dengan dunia. * emo pulak pagi2 nie. haha

tapi, tu semua kisah silam. sejarah lama weh. hidup nie memang ade suka duka, tragis, tangis. takde semua tu tak seronok la. tu bukan nama die kehidupan. perlu aku translate kan? tak perlu la. aku tahu korang semua cukup fasih untuk semua bende yang bernama kehidupan nie. kadang - kadang ade jugak fikir dunia nie tak adil. apa yang selalu diharapkan tak dapat, yang tak harap tu la datang. maybe ade hikmah nie semua. bak kata semua orang la kan.

hidup nie tak seri jugak kalau takde kawan2. nie kalau cakap memang paling panjang la. penat la nak tulis sorang2. maklum la kawan ramai. *konon hotsetap. cukup la korang tahu aku memang ade kawan2 yang cukup AWESOME seperti mana diri aku jugak. haha

nie kawan - kawan saya. korang ade kawan se - AWESOME dieorg?

kehidupan masih panjang alia. perjalanan jauh lagi. tu baru sikit je. yang depan nie, banyak lagi dugaan, cabaran yang menanti. memang susah nak kecapi kejayaan. kalau senang mesti semua dah berjaya.

terima kasih ibu, ayah, cikgu2 yang pernah ajar saya selama nie, kawan - kawan yang selalu ada waktu susah senang. thanks semua. iloveyousomuch. muah. saya tak akan lupa kamu semua.





AWESOME PLUS COMEL, NAY :)




No comments: